REEDUKACIJA PSIHOMOTORIKE ili tretman pokretom kako se danas naziva, predstavlja metod koji omogućava da se detetu pruže nova iskustva i prevežbaju disharmonična kao i ostvari komunikacija sa decom koja imaju otežanu govornu komunikaciju. Pokret je put kojim saznajemo o sebi i svetu, kojim se ostvaruje odnos između licnosti pojedinca i okruženja u kome se ona razvija i postoji. Pokret je u reedukaciji psihomotorike kao reč u pihoterapijskom razgovoru. Vežbe su kombinacija pokreta prilagođene samom detetu na osnovu procene razvojnih potreba i ličnosti deteta. Svaka primena vežbe je jasno definisana u zamisli reedukatora i mora ostaviti jasan trag da bi pokret bio prepoznat i nazvan rečju sto omogućava da psihomorna aktivnost postane deo svesti. Ovaj metod se koristi u tretmanu dece:

  • usporenog ili disharmoničnog razvoja
  • sa intelektualnom ometenošću
  • sa govorno jezičkim poremećajem
  • sa poremećajem ponašanja
  • sa dispraksičnim poteškoćama
  • sa pervazivnim poremećajima
  • sa problemima povezanim sa lateralnom dominacijom

Primenjujemo opšte i specifične vežbe reedukacije psihomotorike:

  • vežbe za doživljaj gestualog prostora
  • vežbe imitacije
  • vežbe ritma
  • vežbe za definisanje doživljaja telesne celovitosti
  • vežbe koordinacije pokreta
  • vežbe za osamostaljivanje pokreta
  • vežbe orijentacije u prostoru i vremenu
  • vežbe za ujednačavanje tonusa
  • vežbe lateralizovanosti na sebi i drugom