Skip to main content

REEDUKACIJA PSIHOMOTORIKE

REEDUKACIJA PSIHOMOTORIKE

ili tretman pokretom kako se danas naziva, predstavlja metod koji omogućava da se detetu pruže nova iskustva i prevežbaju disharmonična kao i ostvari komunikacija sa decom koja imaju otežanu govornu komunikaciju. Pokret je put kojim saznajemo o sebi i svetu, kojim se ostvaruje odnos između licnosti pojedinca i okruženja u kome se ona razvija i postoji. Pokret je u reedukaciji psihomotorike kao reč u pihoterapijskom razgovoru. Vežbe su kombinacija pokreta prilagođene samom detetu na osnovu procene razvojnih potreba i ličnosti deteta. Svaka primena vežbe je jasno definisana u zamisli reedukatora i mora ostaviti jasan trag da bi pokret bio prepoznat i nazvan rečju sto omogućava da psihomorna aktivnost postane deo svesti. Ovaj metod se koristi u tretmanu dece:

  • usporenog ili disharmoničnog razvoja

  • sa intelektualnom ometenošću

  • sa govorno jezičkim poremećajem

  • sa poremećajem ponašanja

  • sa dispraksičnim poteškoćama

  • sa pervazivnim poremećajima

  • sa problemima povezanim sa lateralnom dominacijom

Primenjujemo opšte i specifične vežbe reedukacije psihomotorike:

  • vežbe za doživljaj gestualog prostora

  • vežbe imitacije

  • vežbe ritma

  • vežbe za definisanje doživljaja telesne celovitosti

  • vežbe koordinacije pokreta

  • vežbe za osamostaljivanje pokreta

  • vežbe orijentacije u prostoru i vremenu

  • vežbe za ujednačavanje tonusa

  • vežbe lateralizovanosti na sebi i drugom