ili tretman pokretom kako se danas naziva, predstavlja metod koji omogućava da se detetu pruže nova iskustva i prevežbaju disharmonična kao i ostvari komunikacija sa decom koja imaju otežanu govornu komunikaciju. Pokret je put kojim saznajemo o sebi i svetu, kojim se ostvaruje odnos između licnosti pojedinca i okruženja u kome se ona razvija i postoji. Pokret je u reedukaciji psihomotorike kao reč u pihoterapijskom razgovoru. Vežbe su kombinacija pokreta prilagođene samom detetu na osnovu procene razvojnih potreba i ličnosti deteta. Svaka primena vežbe je jasno definisana u zamisli reedukatora i mora ostaviti jasan trag da bi pokret bio prepoznat i nazvan rečju sto omogućava da psihomorna aktivnost postane deo svesti. Ovaj metod se koristi u tretmanu dece:
usporenog ili disharmoničnog razvoja
sa intelektualnom ometenošću
sa govorno jezičkim poremećajem
sa poremećajem ponašanja
sa dispraksičnim poteškoćama
sa pervazivnim poremećajima
sa problemima povezanim sa lateralnom dominacijom
Primenjujemo opšte i specifične vežbe reedukacije psihomotorike:
vežbe za doživljaj gestualog prostora
vežbe imitacije
vežbe ritma
vežbe za definisanje doživljaja telesne celovitosti