REEDUKACIJA PSIHOMOTORIKE
REEDUKACIJA PSIHOMOTORIKE
ili tretman pokretom kako se danas naziva, predstavlja metod koji omogućava da se detetu pruže nova iskustva i prevežbaju disharmonična, kao i ostvari komunikacija sa decom koja imaju otežanu govornu komunikaciju. Pokret je put kojim saznajemo o sebi i svetu, kojim se ostvaruje odnos između licnosti pojedinca i okruženja u kome se ona razvija i postoji. Pokret je u reedukaciji psihomotorike kao reč u pihoterapijskom razgovoru. Vežbe su kombinacija pokreta prilagođene samom detetu na osnovu procene razvojnih potreba i ličnosti deteta. Svaka primena vežbe je jasno definisana u zamisli reedukatora i mora ostaviti jasan trag da bi pokret bio prepoznat i nazvan rečju što omogućava da psihomorna aktivnost postane deo svesti. Ovaj metod se koristi u tretmanu dece:
-
usporenog ili disharmoničnog razvoja
-
sa intelektualnom ometenošću
-
sa govorno jezičkim poremećajem
-
sa poremećajem ponašanja
-
sa dispraksičnim poteškoćama
-
sa pervazivnim poremećajima
-
sa problemima povezanim sa lateralnom dominacijom
Primenjujemo opšte i specifične vežbe reedukacije psihomotorike:
-
vežbe za doživljaj gestualog prostora
-
vežbe imitacije
-
vežbe ritma
-
vežbe za definisanje doživljaja telesne celovitosti
-
vežbe koordinacije pokreta
-
vežbe za osamostaljivanje pokreta
-
vežbe orijentacije u prostoru i vremenu
-
vežbe za ujednačavanje tonusa
-
vežbe lateralizovanosti na sebi i drugom